AMD Navi RX 5000: Bilmeniz Gereken Her Şey

AMD'nin en yeni RX 5000 Navi ekran kartları harika. İşte nedeni

Şubat 2019’da üst düzey Radeon VII’yi piyasaya sürdükten sonra AMD , resmi olarak RX 5000 serisi olarak adlandırılan 7nm Navi grafik kartlarıyla dikkatini orta kademe pazarına çevirdi . Navi, AMD’nin gücüne sahip: Üst düzey grafik gücünü her zamankinden daha uygun hale getiriyor.

AMD, başlangıçta Computex’teki Navi tabanlı Radeon RX 5000 serisini piyasaya sürdü ve Temmuz ayında RY 5700 ve RX 5700 XT’yi yıldız Ryzen 3000 CPU’larıyla birlikte piyasaya sürdü . Daha sonra Radeon RX 5500’ü duyurdu, ancak bir OEM seçeneği ve DIY meraklıları için 4GB ve 8GB’lık bir kart ve dizüstü bilgisayarlar için 5500m GPU içerecek şekilde genişletti.

Nvidia, RTX ve GTX 16 serisi grafik kartlarında ışın izlemenin gücünü çalarken , AMD’nin bu jenerasyonun odak noktası ham güç ve satın alınabilirlikti. RX Navi 5000 ekran kartları para için harika bir değer sunar.

Fiyatlandırma ve kullanılabilirlik

AMD’nin Radeon RX 5700 ve 5700 XT resmi olarak 7 Temmuz’da piyasaya sürüldü ve bu yongaların dayandığı 7nm mimarisini kutlamak için seçildi. AMD başlangıçta Nvidia ile bazı fiyatlandırma oyunları oynadı, bir fiyatı açıkladı ve Nvidia RTX Süper kartlarını açıkladıktan sonra düzeldi. Lansmanından bu yana daha fazla dalgalanma meydana geldikten sonra, AMD’nin RX 5700’ü şimdi 330 $ fiyatla satılıyor, burada 5700 XT 400 $ ‘dan başlıyor ve tercih ettiğiniz sürüme bağlı olarak 500 $’ a kadar çıkıyor. RX 5700 XT yıldönümü baskısı, doğrudan AMD’den 450 $ karşılığında satılmaktadır.

Tüm yeni kartlar ayrıca üç ay boyunca PC için ücretsiz Xbox Game Pass ve Borderlands 3 ve Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint’in kopyaları ile birlikte geliyor .

RX 5500, Ekim ayında açık ve net bir çıkış tarihi olmadan ilan edildi. Bununla birlikte, yıl sonundan önce 150 $ civarında bir fiyatla bekleniyor.

AMD’nin ayrıca 5700 XT’den daha fazla akış işlemcisine ve potansiyel olarak daha fazla belleğe sahip bir “büyük Navi” grafik kartı üzerinde çalıştığı düşünülüyor. Böyle bir kart Nvidia RTX 2080 veya 2080 Ti performansına rakip olabilir, ancak 2020’de bir zamana kadar görünmesi beklenmez. Bu noktada Nvidia’nın yeni nesil Ampere GPU’larına karşı karşıya gelmesi gerekebilir .

Mimari ve performans

Radeon RX 5700 ailesindeki her üç ekran kartı da AMD’nin 7nm işlemine dayanıyor. Bunun üzerine kurulan yeni mimari, RDNA olarak bilinir, AMD’nin yaşlanan Grafik Çekirdeği Sonraki mimarisinin ötesine geçer. Önümüzdeki 10 yıl boyunca AMD grafik kartlarının temelini oluşturacak.

RDNA’nın daha önce gelen GCN ve Vega yongaları üzerinde büyük mimari iyileştirmeler sunduğu söyleniyor. Geliştirilmiş verimlilik ve saat başına talimatlar (IPC) için tamamen yeni bir “hesaplama birimi tasarımı” özelliğine sahiptir. Ayrıca gecikmeyi azaltan ve daha fazla bant genişliği ve güç tüketiminde azalma sağlayan çok düzeyli bir önbellek hiyerarşisine sahiptir. Saat hızını artırmaya yardımcı olan optimizasyonlar da var.

Standart RX 5700 üzerinde 36 işlem birimi bulunan bu GPU, 7,95 teraflop ham grafik gücü sunar. XT modeli daha da ileri giderek, 40 işlem birimi ile neredeyse iki teraflop yönetiyor ve her iki model de hızlı 8GB GDDR6 bellekten yararlanıyor. Standart RX 5700, 1.725MHz’e kadar çıkabilen 1.465MHx saat hızına sahipken, XT modeli 1.605MHz’de başlar ve yükseltildiğinde sıcaklığa bağlı olarak 1.905MHz’e kadar çıkar.

Computex’te AMD’nin demosu, RX 5700’ün rakip RTX 2070’ten %10 daha iyi performans gösterdiğini gösterdi. Bu, AMD Vega 64’ten% 25 ila% 30 daha hızlı ve sadece birkaç yüzde puanı Radeon VII. Testlerimizde o kadar yetenekli değildi , ama yine de güçlü bir performanstı. 5700 XT’nin Radeon VII ve Nvidia’nın RTX 2060 Super ve RTX 2070 ile olumlu bir şekilde rekabet ettiğini gördük. 5700, RTX 2060’a daha yakındı, ancak daha düşük bir fiyata.

Navi mimarisi sadece PC oyuncularıyla sınırlı kalmayacak. AMD, RDNA tabanlı grafiklerinin özel varyantlarının da Sony ve Microsoft tarafından üretilen konsollara yönlendirileceğini açıkladı. Nisan 2019’da Sony’nin önde gelen PlayStation mimarı Mark Cerny , yeni nesil PlayStation konsolunun Zen 2 mimarisine dayanan bir AMD Ryzen 3000 CPU’nun yanında özel bir Navi grafik çekirdeği kullanacağını doğruladı . Bir röportaj sırasında Cerny, yeni PlayStation’ın 3D ses ile birlikte ışın izleme özelliklerine sahip 8K grafikleri destekleyeceğini belirtti.

PS4 ve PS4 Pro, bir APU tasarımı kullandı ve PS5’te de durum böyle görünüyor.

Gibi Sony’nin yeni nesil konsolu Microsoft açıkladı onun yeni nesil Xbox konsolu 7nm çok Zen 2 işlemci ve Navi grafik dayalı bir özel AMD çözümü kullanmamız edeceğini E3. Sistem her ne kadar şu anda Xbox Serisi X olarak bilinen Microsoft bu sadece adı verilecek. “Xbox”. 8K grafik getirmek ve ışın içine izleme için içindeki APU birlikte tasarlanmış ve ortak mühendislik iki şirket tarafından olmuştur. Radeon RX 5700 gibi Microsoft da özel çözümünün hızlı GDDR6 bellek kullanacağını doğruladı ve bu yonga değişken yenileme hızlarında 120 FPS oyununu destekleyebilecek.

Görüntü keskinleştirme

RX 5700 grafiklerinin güçlü performansına rağmen, rakip mimarilerde bulunan bazı özellikler, değişken oranlı gölgeleme veya VRS ve dalgalı renderleme gibi Navi mimarisinde belirgin bir şekilde yok. Ancak AMD, bir görüntünün lüks öğelerinin daha keskin görünmesine yardımcı olan Radeon Image Sharpening adlı kendi bileme aracına sahiptir .

Radeon Görüntü Netleştirme etkinken, yazılım görüntü kalitesini artırmak için oyundaki netliği ve ayrıntıları artıracaktır. Nvidia’da bir sorun yaratan AMD, bir oyunun performansına zarar vermek ve sadece sahnelerin bulanık görünmesini sağlayan çözünürlüğü artırmak için hile yapmak için bir özellik başlatmadığını iddia etti. Radeon Görüntü Netleştirmesi, ReShade veya SweetFX gibi işlem sonrası keskinleştirmeye benzer bir performans etkisine sahiptir.

Radeon Görüntü Netleştirme, bir sahnenin yüksek kontrastlı alanlarını inceleyerek, görüntünün daha parlak alanlarındaki kenar yumuşatma yumuşatmasını etkilemeden koyu gölgelerden vurguları çekerek çalışır. Bu keskinleştirmenin sonucu, 1080p görüntülerin 1440p’ye daha yakın görünmesini sağlar ve özelliğin bir görüntüyü büyütme yeteneği, Nvidia’nın yongalarındaki derin öğrenme süper örneklemesi veya DLSS ile rekabetçidir. Radeon Image Sharpening şu anda DirectX 9, DirectX 12 ve Vulkan için mevcut, DirectX 11 desteği şu anda eksik. RX 5700 kartlarının yanı sıra RX 500 serisi gibi bazı Polaris kartlarının yanı sıra Vega 56 ve 64 GPU’larda da çalışır.

Sinematik görseller
AMD, oyun söz konusu olduğunda daha fazla gerçekçilik için bastırıyor ve oyuna sinematik görüntü kalitesi getirmek istiyor. AMD, RX 5700 GPU ile 4K kodlama ve kod çözmeyi ve ayrıca üstün HDR (PHDR) desteğini destekleyen Radeon Media Engine’i de duyurdu.

Oyun geliştiricileri ayrıca bir oyunda düşük kontrast alanlarına daha fazla ayrıntı ve daha fazla keskinlik katan AMD’nin FidelityFX API’lerine erişebilir. Özellik, Radeon Görüntü Netleştirmeye benzer şekilde çalışır, ancak geliştiricilere daha fazla kontrol sağlar. Radeon Görüntü Netleştirme, ya hep ya hiç çözümü olarak sadece bir anahtarla etkinleştirilebilirken, FidelityFX oyun içinde uygulanmalıdır.

Bu özellik, Borderlands 3’teki E3’te gösterildi ve bir arabadaki plakadaki petek desenine daha fazla ayrıntı gösterdi.

RX 5700’de desteklenen bir diğer özellik, eSports ve rekabetçi oyunlar için tasarlanmış Radeon Anti-Lag’dur. Bu özellik, bir oyuncunun eylemleri ile oyun içi tezahürleri arasındaki girdi gecikmesini azaltmaya yardımcı olur.

Daha resmi olarak hareket-foton gecikmesi olarak bilinen bu gecikme, 60 fps’de oynanan bir oyunda genellikle bir düğmeye bastığınız andan itibaren bir düğmeye bastığınız andan itibaren dört kare veya yaklaşık 60 milisaniyedir. Gecikme Önleme özelliği etkinleştirildiğinde, gecikme RX 5700 XT’de yaklaşık 44 milisaniyeye düşürülür. AMD’ye göre, popüler eSports başlıklarında gecikme% 31 ve Fortnite’ta % 35 oranında azaldı.

Şimdilik ışın izleme yok

AMD başlangıçta Nvidia’nın RTX serisinin ayırt edici özelliği olan ışın izlemeyi desteklemeyeceğini belirtti. AMD’nin Radeon Technologies Group kıdemli mühendislik başkan yardımcısı David Wang, 4Gamer’e yaptığı açıklamada, “Ray izleme oyunlarının kullanımı, düşük uçtan üst uca tüm ürün aralıklarında ışın izleme sunmadığımız sürece devam etmeyecek,” dedi. 2019’un sonunda , AMD’nin ışın izleme planlarını hala sağlam bir şekilde kavrayamıyoruz .

Şimdilik AMD, çabalarını FidelityFX gibi araçlarla daha iyi görüntü kalitesi gibi geliştiricilerin istediği özelliklere odakladığını iddia ediyor . AMD, ışın izleme desteğini herkese açık bir şekilde duyurmasa da, şirketin yeni nesil XBox ve PlayStation konsolları için özel Navi kartlarının 2020’den itibaren bu özelliği destekleyeceğini biliyoruz.

CES 2019’da CEO Lisa Su , AMD’nin ışın izleme teknolojisinde “geliştirilme aşamasında” olduğunu belirtti. Şimdiye kadar bu Nvidia’ya özel özelliği destekleyen oyunlarda gösterilen performans göz önüne alındığında , AMD, ışın izlemeyi GPU’da daha az vergi verene kadar beklemektedir. AMD ayrıca, GPU’larında bu özelliği kullanıma sunmadan önce ışın izlemeyi desteklemek için daha fazla oyun bekliyor olabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hızlı yorum için giriş yapın.


Giriş Yap